• Good to Great

  • Why Some Companies Make the Leap...And Others Don't
  • De : Jim Collins
  • Lu par : Jim Collins
  • Durée : 10 h et 1 min
  • Version intégrale Livre audio
  • Date de publication : 13/07/2010
  • Langue : Anglais
  • Éditeur : HarperAudio
  • 4.5 out of 5 stars 4,6 (8 notations)

Description

Built to Last, the defining management study of the '90s, showed how great companies triumph over time and how long-term sustained performance can be engineered into the DNA of an enterprise from the very beginning.
But what about companies that are not born with great DNA? How can good companies, mediocre companies, even bad companies achieve enduring greatness? Are there those that convert long-term mediocrity or worse into long-term superiority? If so, what are the distinguishing characteristics that cause a company to go from good to great?
Over five years, Jim Collins and his research team have analyzed the histories of 28 companies, discovering why some companies make the leap and others don't. The findings include:


Level 5 Leadership: A surprising style, required for greatness
The Hedgehog Concept: Finding your three circles, to transcend the curse of competence
A Culture of Discipline: The alchemy of great results
Technology Accelerators: How good-to-great companies think differently about technology
The Flywheel and the Doom Loop: Why those who do frequent restructuring fail to make the leap
©2001 Jim Collins (P)2005 HarperCollins Publishers
Afficher plus Afficher moins

Critiques

"Like Built to Last, Good to Great is one of those books that managers and CEOs will be reading and rereading for years to come." (Amazon.com review)
"If you believe that a visionary leader with a strong ego is an essential component of sustained business success, then Jim Collins has a few thousand words for you. His carefully researched audiobook explains that the success of companies that outperform the market for 15 years in a row comes from selfless leadership, rigorous focus, and a culture of discipline....[T]here's another reason this book has burst through as a bestseller, which you can feel in Collins's narration: He is honestly excited about his research and unconventional findings. ( AudioFile)
Afficher plus Afficher moins

Prix : 36,15 €

Détails de l'abonnement : Détails de l'abonnement :
  • Gratuit pendant 30 jours, avec un titre au choix offert.
  • 9,95 € par mois pour le livre audio de votre choix, quel que soit le prix.
  • Vous n'aimez pas un titre ? Échangez-le.
  • Résiliez à tout moment, vos livres audio vous appartiennent.

Acheter maintenant avec 1 crédit audio

En finalisant votre achat, vous acceptez les Conditions d'Utilisation . Veuillez prendre connaissance de notre Politique de Confidentialité et de notre Politiques sur la Publicité et les Cookies.

Acheter maintenant pour 36,15 €

Utilser la carte qui se termine par
En finalisant votre achat, vous acceptez les Conditions d'Utilisation . Veuillez prendre connaissance de notre Politique de Confidentialité et de notre Politiques sur la Publicité et les Cookies.

En finalisant votre achat, vous acceptez les Conditions d'Utilisation . Veuillez prendre connaissance de notre Politique de Confidentialité et de notre Politiques sur la Publicité et les Cookies.

Avis des auditeurs

Plus utile
5 out of 5 stars
Auteur(s) : Gautier le 15/02/2017

Lecture fidèle et correctement rythmée

Avez-vous d'autres commentaires ?

Décomposé en plusieurs chapitre de 45min, chacun abordant un trait de carractère/ un concept/ une habitude. L'étude touche les companies et CEO et leur rentabilité sur les marchés, cependant un lecteur pourra faire le lien et aquérir des concepts.

Second livre de Jim Collins dans sa sage, (precedent : Build to Last). L'auteur insiste sur le fait que ce livre devrait être lu en premier.

Les passages sont rythmés, ni trop long, ni trop court.

Lire la suite Masquer

1 sur 1 personne(s) ont trouvé cet avis utile.

Afficher tous les commentaires